Autonieuws: Officieel

Nissan Pulsar in alle stilte op pensioen (2018)

In 2014 vroegen we ons nog openlijk af wat de Pulsar kon betekenen in het C-segment, vier jaar later blijken we een antwoord te hebben; Niets. Waardoor het Japanse merk besloten heeft de commerciële flop op vroegtijdig pensioen te sturen.

Voor elke succesvolle Qashqai en Juke loert er een commerciële flop om de hoek. Die is Nissan tegen het lijf gelopen met de Pulsar. Straf, want je zou denken dat je niets fout kan doen met een compacte hatchback. Wel dus, want de verkoop van de C-segment hatchback is zo ondermaats, dat Nissan besloten heeft de Pulsar al na vier jaar te bedanken voor bewezen, tja, diensten.

80.000 exemplaren per jaar hoopte Nissan te slijten, in realiteit geraakte de Pulsar-verkoop amper boven de 25.000 stuks. Het falen van de wagen heeft een mengelmoes aan oorzaken. Té saai, té duur en - laatste mokerslag - geen crossover. De populariteit van de Qashqai joeg Nissan-eigenaars in de showroom weg van de Pulsar, verstokte hatchback-kopers vonden interessante alternatieven bij Volkswagen, Ford, Peugeot en Hyundai.

We zouden dan ook willen zeggen dat we je gaan missen, Nissan Pulsar, maar stiekem zou dat een beetje gelogen zijn. Ach kom, de GT-versie was nog leutig. Al gebiedt de eerlijkheid ons te zeggen dat we die zelf al vergeten waren.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen