Autonieuws: Officieel

Wij zeggen ja tegen deze Renault EZ-Flex!

Renault is klaar met een nieuwe bestelbus. Nee, geen nieuwe Trafic of Master, wel de EZ-Flex. Een elektrisch busje met een kleinere voetafdruk dan een Clio maar wel met plaats voor drie kubieke meter aan pakketjes. Dé oplossing voor de stinkende koeriersbusjes in steden.

Een nieuw product, deze EZ-Flex maar wel eentje die Renault beperkt beschikbaar zal stellen. Renault heeft er namelijk voor gekozen om 12 bedrijven over heel Europa te voorzien van zo'n EZ-Flex. Die bedrijven kunnen dan twee jaar lang feedback geven over het concept waarna Renault een 2.0 versie kan lanceren tegen 2021.

EZ-going

Die eerste 12 bedrijven krijgen alvast een busje dat minder lang meet dan de Renault Clio. Daarmee lijk je niet veel te kunnen vervoeren maar door slim te spelen met de lengtematen - 3,86 meter lang, 1,65 meter breed en 1,88 meter hoog - kan je toch drie kubieke meter kwijt geraken achterin. Grotendeels te verklaren door het feit dat de cabine voor de chauffeur zo compact mogelijk vorm is gegeven. Laat dat je trouwens niet afschrikken. Want hoewel compact is het verre van agrarisch. Dat minimalistisch dashboard mag zo naar andere Renaults!

Image
renault ez-flex 2019

Door de dimensies draait de EZ-Flex op een duimpje en de elektrische aandrijving moet dit een eitje maken om te rijden in de stad. Klein "minpuntje": Renault spreekt over een range van zo'n 100 km. Waardoor deze EZ-Flex echt wel gepercipieerd is voor gebruik in stedelijke omgevingen. Nu, wij zien 3 keer liever deze EZ-Flex rondzoemen in de stad dan het zoveelste witte dieselbusje van een koeriersbedijf.

Image
renault ez-flex 2019

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen