Autonieuws: Officieel

Ford wil nieuw winkelconcept met 'Smart Lab'

Ford is op al een tijdje op zoek naar een nieuwe manier om haar producten te slijten bij de man in de straat. Na een nieuwe kijk op autosalons, hebben ze nu ook een nieuwe kijk op hun showroom. 'Smart Lab' heet het, en vanaf 2019 is het wereldwijd te vinden.

Gewone autosalons zijn volgens Ford niet meer interessant, want het budget dat er aan op gesoupeerd wordt, staat niet in verhouding met hoeveel er uiteindelijk verkocht wordt. Behalve dan in Brussel misschien.

Die lijn wordt doorgetrokken naar de kopers die de weg naar de showroom steeds minder vinden. Met 'Smart Lab' wordt een nieuwe ervaring aangeboden die laagdrempelig moet zijn en die mensen moet laten kennis maken met producten en diensten van Ford. Ver weg van die showroom, en dicht bij de vertrouwde shoppingomgeving voor de consument.

Image
Ford Smart Lab Docks Bruxsel

hoge trafiek

Niet toevallig dus dat Ford-dealer AB Automotive in Docks Bruxsel te Brussel een 'Smart Lab' opent, één van de zes eerste ter wereld overigens. De vereisen voor de locaties van de Ford Smart Labs zijn een ‘urban’ combinatie van vrijetijdsactiviteiten met winkels en vooral een hoge trafiek van bezoekers. Het Smart Lab moet alvast enthousiasmeren en informeren, een beetje influencen dus. Ons doet het alvast denken aan een opgewaardeerde stand van een concessiehouder op de jaarmarkt. Geïnteresseerden worden bijgestaan door informanten, testritten in de buurt zijn mogelijk. De verkoop wordt nadien pas afgerond in de echte showroom.

Image
Ford Smart Lab Docks Bruxsel

Het Ford Smart Lab-concept is een perfecte match voor ons”, zegt Ben Abeloos, eigenaar van AB Automotive. “Het biedt de ideale aanvulling op onze locatie in Brussel-Schaarbeek waar we bezig zijn met de bouw van een nieuwe FordStore die in 2021 de deuren opent. Dankzij Ford Smart Lab kunnen we nieuwe manieren testen om potentiële klanten te betrekken in ons verhaal.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen