Autonieuws: Officieel

Aanschouw het nieuwe Peugeot-logo (2021)

De lanceringen van nieuwe automodellen zitten dezer dagen wat op hun gat vanwege de corona-crisis maar de merken zelf stoppen niet met zichzelf een nieuw kleedje aan te meten. Vandaag vernieuwt Peugeot haar logo én haar strategie.

Het valt op dat constructeurs bezig zijn met een update aan hun merkenzichtbaarheid. Zo is Peugeot lang niet het eerste merk dat haar logo een nieuw uitzicht geeft, denk maar aan Volkswagen, Opel en laatst ook Kia.

wapenschild

Het nieuwe merklogo van verenigt verleden, heden en toekomst. Het ziet er uit als een wapenschild, een symbool voor eenheid aldus Peugeot. Ook trots en bescherming worden eraan gegeven als eigenschappen. Het logo staat dus voor verbinding tussen het verleden en de toekomstplannen. De leeuw, dat is een blijver. Hij staat voor kracht en zekerheid.

Je zag het logo misschien al eerder, op de E-Legend concept car van een tijdje terug. Vanaf nu wil Peugeot het ook op productiewagens gaan gebruiken, in plaats van het huidige losstaande leeuwensilhouet.

Image

onderscheid maken

Aan het nieuwe logo zit ook een nieuwe merkstrategie vast. Peugeot heeft volgens CEO Linda Jackson al tien jaar gewerkt om die trede hoger op de ladder te komen. Nu, met de fusie onder de Stellantis-groep is het voor Peugeot nog belangrijker maar ook nog moeilijker om zich te onderscheiden. De website kreegt intussen ook al een update, de dealers zullen in de komende tijd een nieuwe look krijgen. Die moet hen er efficiënter en intuïtiever laten uitzien.

Om de vernieuwing kracht bij te zetten in de publiciteit, heeft Peugeot ook een nieuwe slogan. "Lions of our Time" is de nieuwe slagzin, of in het Frans "Les Lions d'Aujourd'hui".

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen