Uitlaat: Varia

Vijf redenen om naar het Antwerp Classic Car Event te gaan komend weekend

Nog maar twee weekjes slapen en het is weer zover: dan verzamelt er een enorme partij aan oldtimers en ander automobiel lekkers in het park van Brasschaat. Als dat geen reden genoeg is om naar het Antwerp Classic Car Event af te zakken, dan zijn er nog deze vijf troeven.

Begin mei vertrekken een paar honderd moedige zielen en hun oldtimers richting Spanje voor de Tour Amical. Rij je zelf niet mee, dan kan je toch gewoon al hun auto’s bij mekaar gaan bewonderen. Aan de start van iedere editie vindt namelijk het Antwerp Classic Car Event plaats, waar alle deelnemers met hun auto’s verzamelen vooraleer ze op de dieplader richting warmere oorden geplaatst worden. Dat mag je niet missen, en dit is waarom!

Image
ACCE 2022

1. Gratis oldtimer-spotten

Op het Antwerp Classic Car Event heb je toegang tot 5.000 vierkante meter vol unieke klassiekers, exclusieve GT’s en alles wat daarmee te maken heeft. Je vindt er gemakkelijk 1.000 auto’s bij elkaar, want naast de Tour Amical-deelnemers mag iedereen met een oldtimer zich ook gewoon op het terrein vertonen. Ongeacht of je zelf je auto komt tonen of gewoon naar al dat lekkers komt kijken: de toegang tot het evenement is volledig gratis! Even goedkoop dus als op je eigen vensterbank zitten staren naar passerende auto’s, maar véél effectiever…

2. Eerste post-corona-editie

We weten niet hoe het met jou zit, maar wij zijn het zitten wachten op onze eigen vesterbank trouwens grondig beu. De coronacrisis maakte het evenementen als dit namelijk niet gemakkelijk in de voorbije twee jaar, en zo werden ook de laatste edities van het Antwerp Classic Car Event afgelast. Onze herinneringen aan het ACCE dateren daardoor ocharme uit 2019. Nu is onze favoriete oldtimerbeurs eindelijk terug, en kan je terug onder gelijkgestemden genieten van knappe bolides. En je steunt er de evenementensector ook nog eens mee!

Image
Porsche Stand ACCE 2019

3. Porsche-koopjes

Droom je al minstens de hele coronacrisis van een eigen Porsche, maar kwam je het juiste exemplaar nog niet tegen? Dan biedt het ACCE dit jaar misschien wel verlossing. Naast de gewoonlijke stand van Porsche Centre Antwerpen, die op zich al 650 vierkante meter groot is, vind je deze editie een hal van nog eens 150 vierkante meter vol tweedehands-Porsches! Daar moeten wel érgens koopjes tussen zitten…

4. Off-roadplezier

Loop je echter niet meteen warm van rijen aan Porsches, dan ben je misschien meer geïnteresseerd in de off-roadstand van Desert Foxx. Deze terreinspecialisten nemen dit jaar genoeg materiaal mee om een vierkante kilometer aan off-roadplezier te garanderen. Zo kan je er hun volledige gamma aan gadgets inspecteren en zelf aan het werk zien op het terrein.

Image
Land Rover Range Rover 2021

5. Ook aanwezig: de nieuwe Range Rover

Naast klassiekers, tweedehands Porsches en een stapel aan off-roadmaterieel zal er echter nog een belangrijke bezienswaardigheid te zien zijn op het Antwerp Classic Car Event. Je kan er namelijk de gloednieuwe Range Rover van dichtbij bekijken. Wij konden al eens een kijkje gaan nemen en we geven het maar mee: ook die is best het zien waard…

Kan je niet wachten? Bekijk hieronder dan alvast de aftermovie van één van de voorgaande edities!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen

Uitlaat

Ik kocht een tweedehands EV met Vlaamse Premie (het was een nachtmerrie)

In de zoektocht naar een nieuwe privéwagen voor het gezin besloot ik de rationele toer op te gaan en een elektrische tweedehandswagen te kopen om de Vlaamse EV-premie op de kop te tikken. Het werd een complete nachtmerrie... maar niet om de reden die jij denkt.

avatar
door Yves Wouters
10/10/2024, 19u00

Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?

Dacia is één van de weinige constructeurs die ‘af fabriek’ een LPG-optie biedt op het volledige gamma. Met meer dan 1 miljoen verkochte modellen sinds 2010 (feest!) houdt het merk ook resoluut vast aan dat aanbod. Maar moet je het ook overwegen?

avatar
door William Meerschaut
24/09/2024, 10u58

Column: Waarom de Hyundai Ioniq 5N het EV-landschap voorgoed verandert

Er wordt nogal makkelijk gestrooid met woorden als pionier, trendsetter, voortrekker of disruptor. Maar voor de Ioniq 5N is het hele arsenaal van toepassing. En wel hierom.

avatar
door William Meerschaut
20/09/2024, 11u59

Busjesfans: 7 nieuwigheden van IAA bedrijfswagensalon die je moet gezien hebben! (2024)

Momenteel nog op het busjessalon in Hannover, binnenkort in je binnenspiegel op het linkse rijvak van de snelweg! Dit zijn de belangrijkste nieuwe bestelwagens vanop de IAA.

avatar
door Joram Van Acker
18/09/2024, 12u04

Dieselalternatief? Dit verbruikt een zelfopladende hybride tijdens een langere rit

Diesel is dood, leve de benzine… Of liever: de hybride, want die wordt vaak aangeduid als dé manier om een dieselverbruik te halen zonder dat ‘sap van de duivel’ te verstoken. Wat gebeurt er echter wanneer je zo’n zelfopladende hybride blootstelt aan een langere rit? Wij zochten het uit met de Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid.

avatar
door Joram Van Acker
13/09/2024, 13u23

Opinie: Vlaanderen, stop met het pesten van weggebruikers

Op voorwaarde beticht te worden van gratuit volksmennerij, moet mij toch iets van het hart, 'o dierbaar Vlaanderen. Want het pestgedrag jegens de weggebruiker heeft de voorbije jaren een absoluut dieptepunt bereikt. Genoeg is genoeg.

avatar
door Yves Wouters
04/09/2024, 16u37

Interview Frank Van Gool, Febiac: “We zijn voorstander van belasting op autogebruik in plaats van bezit.”

Sinds 1 juli heeft Febiac, de overkoepelende federatie van automerken, een nieuwe CEO. Frank Van Gool start als voormalige topman van Renta (federatie van voertuigenverhuurders) en als gedelegeerd bestuurder van Mobia (de koepelorganisatie van de sectorfederaties FEBIAC, Renta en TRAXIO) met een pak automotive bagage aan zijn nieuwe opdracht. Autofans peilde naar zijn visie en opinies, en kreeg duidelijke antwoorden.

avatar
door William Meerschaut
02/09/2024, 14u42

Groep Gregoir diversifieert, voegt lifestyle toe naast de verkoop van auto’s, en heeft daar goede redenen voor

Het lijkt misschien een fait divers, maar als een gevestigde groep als Gregoir zich niet langer exclusief focust op de verkoop van wagens en motoren, dan is daar een goede reden voor. Wij gingen vragen stellen aan CEO Hervé Gregoir, die ons ontving in zijn nieuw aangekocht kasteel. En laat dat meteen de kapstok zijn van zijn nieuwe business.

avatar
door William Meerschaut
02/09/2024, 12u27

Opinie: Zit er dan toch leven in Smart?

Ik moet iets bekennen. Sinds de heropstanding van ‘het nieuwe Smart’ met de ‘hastag 1’ (wie verzint zo’n naam ook?), was ik niet bepaald omvergeblazen door het design en de filosofie van de nieuwe modellen. Maar die mening ga ik nu bijstellen.

avatar
door William Meerschaut
29/08/2024, 17u33

Tweedehands - De goedkoopste Polestar 1 vind je gewoon in… België

Zeven. Meer aanbiedingen vind je niet terug in Europa als je de gekende websites afschuimt naar een gebruikte Polestar 1 (althans toch op het moment dat we deze lijnen schrijven). Met prijzen tot 175.000 euro komen ze ook niet goedkoop. Maar de meest bereikbare Polestar 1 vind je terug bij Van Mossel in Antwerpen, voor een bedrag dat al een pak aantrekkelijker wordt.

avatar
door William Meerschaut
23/08/2024, 16u33