De Opel Ampera-e was een doodgeboren wonderkind bij Opel. Hij had dé elektrische revelatie kunnen worden maar toen besloot GM Opel van de hand te doen, en mocht de elektrische technologie niet mee.
Daarom was de Ampera-e eigenlijk al afgevoerd nog voor hij gelanceerd werd. Sindsdien leidt de wagen een knipperlicht-leven. Want officieel is hij niet beschikbaar maar eind 2019 werden 50 Opel Ampera-e's geleverd aan Belgisch tech-bedrijf Cronos Groep in Kontich. Ook op het autosalon van Brussel stond plots een Ampera-e op de stand, terwijl dat vorig jaar niet het geval was. Ga je echter op de website kijken, dan vind je er niks over terug. Ook niet in het bestofte hoekje met stockmodellen, zelfs niet tussen de fleet-aanbiedingen.
bij de noorderburen
In Nederland zijn ze iets opener, daar vind je de Ampera-e gewoon op de frontpage, met een fikse korting. In Nederland kan je zo'n Ampera-e namelijk al kopen voor 34.149 euro, en deze week gooien ze er nog een laadpas van 500 euro bovenop. Die kan van pas komen, als je de stijgende prijzen aan de laadpaal ziet.
We hebben het nooit zelf mogen ervaren, maar volgens Opel kan de Ampera-e 423 WLTP-kilometers ver raken op één acculading. Wil je zo'n toekomstige klassieker? Dan ga je best eens kijken bij de Nederlandse dealer, want daar gooien ze ze nog buiten. Of misschien als je het eens heel lief vraagt aan je eigen Opel-dealer, dan vindt hij er misschien toch nog eentje voor je. Maar in de meeste gevallen zal hij je doorverwijzen naar de Corsa-e.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen