Visueel nemen zowel de Golf GTE als GTD de sportieve styling van de GTI over. Maar waar de benzineversie rode accenten gebruikt, vervangt de plug-inhybride die door een blauwe kleur en de dieselversie door een zilveren. De Golf GTE combineert met een ingewerkte uitlaat, de Golf GTD houdt het op een dubbel exemplaar aan de linkerkant.
Onder de motorkap combineert de GTE een 1.4 TSI viercilinder turbobenzine van 150 pk met een elektromotor van 115 pk. Het gecombineerde vermogen bedraagt 245 pk, evenveel als de nieuwe Golf GTI. Het koppel ligt met 400 Nm iets hoger. Volkswagen monteerde een grotere batterij van 13 kWh en mikt op een elektrisch rijbereik van 60 kilometer. De elektrische topsnelheid bedraagt 130 km/u.
Ook de GTD blaakt met 400 Nm van koppel. Hij haalt dat uit een 2.0 TDI-viercilinder, die 200 pk produceert. Standaard is hij gekoppeld aan een DSG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten.
Reactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen