Autonieuws: Officieel

Officieel: Opel Insignia krijgt opnieuw GSi-afgeleide (2020)

Opel herintroduceerde een tijdje terug de GSi-benaming - om ze vervolgens snel weer af te voeren, wegens niet WLTP-resistente motoren. Maar nu is de naam terug, met een nieuwe motor!

Destijds kwam de Corsa GSi er als latere sportieve variant van de Corsa, net voordat die zijn outfit wisselde voor de huidige. De Opel Insignia GSi onderging hetzelfde lot, want de combinatie was geen lang leven beschoren omdat de benzinemotor niet voldeed aan de WLTP-uitstootnormen.

beetje minder

Nu is hij dus terug, na de facelift, en hij heeft een nieuwe motor onder de kap. En het beste is: je kan hem al gaan zien op het autosalon in Brussel. Geen 260 pk meer uit een 2.0, wel een compleet nieuwe tweeliter benzine met 230 pk en 350 Nm. Hij wordt gekoppeld aan een negentrapsautomaat, waarmee hij ook een versnelling meer krijgt dan destijds. Opel is nog druk bezig met chronometertijden maar laat wel weten dat de nieuwe GSi een verbruik van 8,3 tot 8,5 l/100 km heeft. Dat levert een CO2-uitstoot van 193-198 g/km op.

Image

De Insignia GSi heeft recht op vierwielaandrijving en Brembo-remmen. Ook paste Opel het onderstel aan en kreeg de Insignia een directere stuurinrichting. Of die dingen veel afwijken tegenover de pre-facelift, wordt niet beantwoord.

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen