Autonieuws: Officieel

Nieuwe Hyundai Inster Cross is de stoerste der schattige EV’s (2024)

Zin in een betaalbare EV, maar mag het ook een beetje stoer zijn? Dan kan je binnenkort toch bij Hyundai gaan aankloppen voor een Inster. Die budget-EV ziet er in zijn standaardvorm misschien wat braafjes uit maar wat blijkt: met wat ruiger bumperwerk, forse velgen en een dakrekje wordt alles beter.

Een dikke drie maanden geleden onthulde Hyundai een nieuwe EV, en dat was er eentje om rekening mee te houden. De Inster pakte namelijk uit met verrassend veel moduleerbare ruimte, een bruikbaar rijbereik en de belofte van een bijzonder lage prijs. Die prijs kennen we inmiddels nog niet, maar toch is er nu weer een reden bij om zo’n Inster in huis te willen halen.

Meer dan alleen looks?

Maak namelijk kennis met de Hyundai Inster Cross en probeer om hier niet ter plekke een glimlach van op je lippen te krijgen. Hyundai trakteerde zijn kleinste elektrische crossovertje namelijk op aanzienlijk ruigere voor- en achterbumpers en op wat extra hoekige beschermbeplating op de dorpels. Verder krijgt de Cross ook zijn eigen setje verduisterde 17-inchvelgen mee terwijl hij standaard voorzien wordt van dakrails, en tegen een meerprijs kan je daar zelfs een heus dakrek op laten steken. Dat zouden we gewoon doen ook, want het resultaat is een autootje dat ons zo het verlies van de Fiat Panda 4x4 en de Suzuki Ignis zou doen vergeten…

Image
Hyundai Inster Cross 2024

Voorlopig is echter nog niet helemaal zeker of dat wel terecht is, want die twee laatsten waren verkrijgbaar met vierwielaandrijving. Daarover rept Hyundai echter met geen woord, al hebben ze het wel duidelijk over een “outdoor-look” en over “avontuurlijke designelementen”. Hoe hard we dat dus ook zouden willen; reken maar niet op een versie met vierwielaandrijving. In de plaats daarvan lijkt de Cross de sterkste aandrijflijn van de gewone Inster te gaan krijgen, met dus 115 pk op de vooras en een 49 kWh-accu onder de bodem. Daar zou je een rijbereik van zo’n 360 kilometer uit moeten halen — als je op de gebaande paden blijft, wel te verstaan.

Net als de reguliere Inster heeft deze Cross-versie nog geen Belgische prijs, maar de productie zou nog dit jaar moeten starten.

 

 

Meer EV’s in de gratis EV-Gids

Wil je het complete marktoverzicht van alle EV’s ontdekken? Klik dan door naar de Autofans EV-Gids 2024 of blader hieronder meteen door het magazine!

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen